Säljteknik & Kundservice
- Dina säljresultat styrs av din förmåga att förstå din kund och kunna visa honom det
- Du ska kommunicera så att ditt ”säljande” träffar mitt i prick i kundens tänk och hjärta
- Du vinner störst framgång när du som säljare ihop med kunden hittar en vinna-vinna situation
- Genom att vårda och serva din kund skapar du långsiktiga relationer som också ger många nya kunder
- Var proaktiv i ditt säljande så att du uppfattas som effektiv och professionell, vilket är lönsamt för er båda
För utbildningar och föreläsningar inom detta område kan många ämnen ingå som bl a:
Merförsäljning | Kundtyper | Kommunikation | Sinnestyper | ”Kund för livet” | ”Du får” | Argumentering | Avslutsteknik | Mentalt tänk | Reklamation | Kreativitet | Manligt/Kvinnligt | Hjärnhalvorna | Motiv | Förhandling | Mötesbokning | Våga och Vinn